Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMatos Columbié, Zulema de la Caridad-
dc.creatorPastrana Corral, Susana Angélica-
dc.creatorMatos Columbié, Ceila-
dc.date2019-01-01-
dc.identifierhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/20-
dc.identifier.urihttp://www.repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5546-
dc.descriptionThe present investigation dims to analize the social academic impacted for the local development that has actually in the process of de doctoral formation of the profession of the different branches of knowledge as in Guantánamo, Cuba province and in the state of Sonora, México. It was designes as an empiric study in the wich applies different methods and investigation techniques of the education in the different units shown, doctoral students, teacher, tutors, opponents, managers and others and they coold determine the regulations the characterize this process. A pedagogical model of doctorate formation that includes that sistematically the methodological and theoretical formation and the investigative starting with the development of the investigative process for the thesis, that responds since the practical theoretical contribution of the science, of the pressing problems that are didanose in the practice.en-US
dc.descriptionLa presente investigación pretende valorar el impacto académico-social para el desarrollo local que tiene en la actualidad el proceso de formación doctoral de los profesionales de diferentes ramas del saber, tanto en la provincia de Guantánamo, Cuba como en el Estado de Sonora, México. Se diseñó primeramente un estudio empírico en el que se aplicaron diferentes métodos y técnicas de investigación educativa en diferentes unidades muestrales (32 doctorantes de Ciencias Pedagógicas, profesores, tutores, oponentes, directivos y otros) y pudieron determinarse las regularidades que caracterizaron este proceso. Se ofrece un modelo pedagógico de formación doctoral que integra sistémicamente la formación teórico-metodológica y la investigativa a partir de desarrollar un proceso investigativo para la tesis que responda desde el aporte teórico-práctico de la ciencia, a los acuciantes problemas que se diagnostican en la práctica a la solución de los acuciantes problemas que se diagnostican en la práctica para contribuir al desarrollo local.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversida de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/20/22-
dc.rightsDerechos de autor 2019 INVURNUSes-ES
dc.sourceINVURNUS; Vol. 14 No. 1 (Enero-Abril) 2019; 28-33es-ES
dc.source2007-6185-
dc.source2007-5421-
dc.subjectformación doctorales-ES
dc.subjectformación teórico-metodológicaes-ES
dc.subjectformación investigativaes-ES
dc.subjectdoctoral trainingen-US
dc.subjecttheoretical-methodological trainingen-US
dc.subjectresearch trainingen-US
dc.titleDoctoral training and its academic-social impact on local developmenten-US
dc.titleLa formación doctoral y su impacto académico-social en el desarrollo locales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA INVURNUS
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.