Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5604
Title: Enterprising characteristics in nursing students
Características emprendedoras en estudiantes de enfermería
Keywords: Educación profesional
Estudiantes de enfermería
Enfermería
Professional education
Nursing students
Nursing
Publisher: Universidad de Sonora
Description: Introduction: Enterprising is the individual behavior that tends to the challenge, to create new conditions and improve existing realities, aiming at the pursuit of an independent career in the future. Objective: To know the enterprising characteristics of nursing students. Methodology: Descriptive transversal study, involving 188 nursing students from a Higher Education Institution in Guanajuato, Mexico, available at the time of the data collection, who responded to the Enterprising Attitude Scale, for the data analysis descriptive statistics was obtained, we had the informed consent from the participants. Results: 77.1% were women, with an age range between 18 to 26 years old, 50.5% reported having work experience. In relation to enterprising characteristics, 36.2% refer to aim for excellence in everything they do, 64.5% consider that everything is possible if they believe they can do it, 68.6% always try to learn from their own mistakes, 37.8% are able to imagine how things can be done to work. Conclusion: The results show the enterprising characteristics of the participants in which stand out to have confidence in their projects, excellence in everything they do, among others. For this reason, this study gives indications of the emphasis on the formation that nursing professionals oriented to enterprising should have, to favor an autonomous practice.
Introducción: El emprendimiento es la conducta individual que tiende al reto, para crear nuevas condiciones y mejorar las realidades existentes, apuntando al seguimiento de una carrera independiente en el futuro. Objetivo: Conocer las características emprendedoras de los estudiantes de enfermería. Metodología: Estudio transversal descriptivo, participaron 188 estudiantes de enfermería, de una Institución de Educación Superior en Guanajuato, México, disponibles en el momento de la colecta de información, quienes dieron respuesta a la Escala de Actitud Emprendedora, para el análisis de los datos se obtuvo estadística descriptiva, se contó con el consentimiento informado de los participantes. Resultados: 77.1% fueron mujeres, con rango de edad entre 18 y 26 años, 50.5% refirió tener experiencia laboral. En relación a las características de emprendimiento 36.2% refiere apuntar a la excelencia en cada cosa que hace, 64.5% considera que todo es posible sí cree poder hacerlo, 68.6% siempre intenta aprender lecciones de sus propios errores, 37.8% son capaces de imaginar cómo pueden hacerse funcionar las cosas. Conclusión: Los resultados dan cuenta de las características emprendedoras de los participantes entre las que se destacan tener confianza en sus proyectos, la excelencia en cada cosa que hacen, entre otras. Por tal motivo, este estudio da indicios del énfasis que debe tener la formación de los profesionales de enfermería orientado al emprendimiento, a fin de favorecer una práctica autónoma. 
URI: http://www.repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5604
Other Identifiers: https://sanus.unison.mx/index.php/Sanus/article/view/88
10.36789/sanus.vi5.88
Appears in Collections:REVISTA SANUS

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.