Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5664
Title: Quality in the service of the hotel reception department of Hermosillo, Sonora, México
Calidad en el servicio del departamento de recepción de hoteles de Hermosillo, Sonora, México
Keywords: Competencias laborales
Calidad en el servicio
Hotel
Turismo
Huéspedes
Job Skills
Quality of service
Hotel
Tourism
Guests
Publisher: Universidad de Sonora
Description: The research studies the occupational profiles of the tourism sector in Hermosillo, Sonora, specifically analyzes the competencies of the receptionist of the top ten hotels in the city, with the purpose of determining the quality of the service based on behavioral and technical attitudes in their performance, such as the quality standards, the verbal and non-verbal communication that the receptionist projects, handling of complaints, assignment of rooms and departure of the guest. The methodology used is based on two instruments, a questionnaire and work experiences of one of the authors. The findings have concluded an efficient management of competencies regarding the quality of customer service.
La investigación estudia los perfiles ocupacionales del sector turismo en Hermosillo, Sonora, específicamente analiza las competencias del recepcionista de los principales diez hoteles de la ciudad, con el propósito de determinar la calidad del  servicio basados en las actitudes conductuales y técnicas en su desempeño, como los estándares de calidad, la comunicación verbal y no verbal que el recepcionista proyecta, manejo de quejas, asignación de habitaciones y la salida del huésped. La metodología utilizada se basa en dos instrumentos, un cuestionario y experiencias laborales de uno de los autores. Los hallazgos encontrados han concluido un eficiente manejo de competencias respecto a la calidad en el servicio al cliente.
URI: http://www.repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5664
Other Identifiers: https://trascender.unison.mx/index.php/trascender/article/view/18
10.36791/tcg.v0i6.18
Appears in Collections:REVISTA TRASCENDER, CONTABILIDAD Y GESTIÓN

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.