Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5777
Title: Literature: art of educating and miseducating with words: Literatura: arte de educar y maleducar con la palabra
Literatura: arte de educar y maleducar con la palabra: Literature: art of educating and miseducating with words
Keywords: pedagogía
singularización
biografía
creatividad
pedagogy
singularity
biography
creativity
Publisher: Universidad de Sonora
Description: Texts compiled in Río sin riveras (River with no Banks), by Francisco González, expose an uplifting encounter between pedagogy and literature. Both proper life and university spirit weave aesthetic and ludic ways into stories, essays and poems that make up this unit. The book constitutes a digest, diverse genre selected by its own author, from the distinct areas in which he has explored: academic research, teaching, polemics, creativity, humor. In all these aspects it is perceived a provocateur that tries to remove established schemes of sensibility and thought.
Los textos que reúne el libro Río sin riberas, de Francisco González, revelan un encuentro virtuoso entre pedagogía y literatura. Vida propia y espíritu universitario se entrelazan lúdica y estéticamente en los relatos, ensayos y poemas que integran este conjunto. El libro constituye una selección, realizada por el propio autor, de los distintos terrenos en que ha incursionado: la investigación académica, la docencia, la polémica, la creatividad, el humor. En todo ello se percibe un espíritu provocador que busca remover esquemas de sensibilidad y pensamiento.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5777
Other Identifiers: https://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/112
10.36799/el.v6i1.112
Appears in Collections:ESTUDIOS λAMBDA. TEORÍA Y PRÁCTICA DE LA DIDÁCTICA EN LENGUA Y LITERATURA

Show full item record

Page view(s)

132
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.