Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4641
Title: Consumption by nostalgia, a growing business in the United States
El consumo por nostalgia, un negocio creciente en Estados Unidos
Keywords: Population, Hispanics, Market, Business, Export.
population; hispanics; market; business; export
población; hispanos; mercados; exportación
Negocios; Derecho
Publisher: UNIVERSIDAD DE SONORA
Description: The relevance that the growth of the Hispanic market in the United States has taken in Mexico, is really significant; the continuous increase of Mexicans immigrants represents a niche market that is constantly demanding products of Mexican origin, we call this segment: "Nostalgic Market". This concept is used to describe drinking habits shared by those who cling to their roots when they are away from their home country and do everything possible to consume products that remind them of their childhood. This group of products includes: foods, drinks, crafts, gift items and more. This potential consumer market is made up of all Hispanics living in the United States. Within the American territory the states with the highest Hispanic population are: California, Texas, Florida, Arizona, New Mexico, New York, New Jersey and Illinois. These eight states contain three-quarters (74%) of the Latino population in the nation. The Nostalgic Market represents the opportunity to expand micro, small and medium family markets, increase their profits and diversify risks. The concentration of Hispanics symbolizes for the family enterprises, a chance of constant business in the state of Arizona, as there are companies that have the capacity of supplying the market in small quantities.
La relevancia que ha tomado para México el crecimiento del mercado hispano en los Estados Unidos es muy significativa, el incremento continuo de migrantes connacionales representa un nicho de mercado que demanda constantemente productos de origen mexicano, a este segmento se le conoce como “Mercado de la nostalgia” este concepto es utilizado para designar los hábitos de consumo compartidos por quienes se aferran a sus raíces cuando están lejos de su país de origen y hacen todo lo posible por consumir los productos que conocieron en su infancia, este grupo de productos comprende alimentos, bebidas, artesanías y artículos de regalo entre otros. Este mercado de consumidores potenciales se encuentra conformado por toda la población hispana que radica en Estados Unidos. Dentro de territorio americano los estados con mayor índice de hispanos son: California, Texas, Florida, Arizona, Nuevo México, Nueva York , Nueva Jersey e Illinois, estos ocho estados contienen tres cuartas partes (74%) de la población latina de la nación. El mercado de la nostalgia representa para la Micro, Pequeña y Mediana Empresa Familiar la oportunidad de expandir su mercado, incrementar sus utilidades, diversificar riesgos y mercados. La concentración de hispanos en el estado de Arizona simboliza para la empresa familiar una oportunidad de negocio constante, ya que existen empresas que tienen la capacidad de abastecer el mercado en pequeñas cantidades.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4641
Other Identifiers: https://biolex.unison.mx/index.php/biolex_unison_mx/article/view/18
10.36796/biolex.v18i0.18
Appears in Collections:REVISTA BIOLEX REVISTA JURÍDICA DEL DEPARTAMENTO DE DERECHO

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