Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4644
Title: La migración en Argentina, aspectos generales e históricos
Keywords: Migration
Legal Aid Institutes and Human Rights of the foreign migrants
migración;
Instituciones de asistencia juridica
Migrantes
Migración
Publisher: UNIVERSIDAD DE SONORA
Description: The present essay was realized during the exchange of the student scholar at the city of Buenos Aires. That´s why, we’re going to explore historic facts that will help us to understand the importance of the migration in Argentina. Also, we will be talking about legal norms on migration issues, and the case “Juan Carlos de la Torre”, Uruguayan migrant that suffered violations in his human rights by the migration authority. This essay is intended to demonstrate in a general way the situation of the migration in Argentina. Show how the migration policies were changing, and point out the Legal Aid Institutes that migrant people have in this country.
El presente trabajo aborda las temáticas históricas que permiten comprender la importancia que tuvo y tiene actualmente la migración en la República Argentina. Asimismo las normativas jurídicas en materia migratoria, así como el estudio de caso del C. Juan Carlos de la Torre, migrante uruguayo a quien le fueron violados sus derechos humanos por parte de la autoridad migratoria. En este trabajo se pretende mostrar de forma general la situación de la migración en Argentina. Mostrar de qué manera fueron cambiando sus políticas migratorias, así como señalar algunas de las instituciones de asistencia jurídica que tienen los migrantes en éste país.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4644
Other Identifiers: https://biolex.unison.mx/index.php/biolex_unison_mx/article/view/21
10.36796/biolex.v18i0.21
Appears in Collections:REVISTA BIOLEX REVISTA JURÍDICA DEL DEPARTAMENTO DE DERECHO

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.