Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4855
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPacheco Patrón, Abril-
dc.creatorEscoffié Aguilar, Elia M.-
dc.creatorNavarrete Centeno, Jorge-
dc.creatorCorral Verdugo, Víctor-
dc.date2017-06-30-
dc.identifierhttps://psicumex.unison.mx/index.php/psicumex/article/view/264-
dc.identifier10.36793/psicumex.v7i1.264-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/4855-
dc.descriptionThe objective of this study is to know if an intervention program in Gestalt play therapy, favors the capacity of resilience in institutionalized adolescents. The sample consisted of three participants, males, aged between 13 and 16 years. The instrument used in the pre and post-test was the Resilience Questionnaire (strength and personal security) of González Arratia et al. (2008), which consists of 30 reagents. The intervention program consisted of 20 sessions lasting approximately 45 minutes. Individually interpreted results indicate that resilience levels increased after intervention on all factors, however, the increase in resilience was not statistically significant. Results are discussed in terms of sample size; It can ́t be concluded that Gestalt play therapy contributes to strengthening resilience for this sample of adolescents.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio es conocer si un programa de intervención en terapia de juego Gestalt, favorece la capacidad de resiliencia en adolescentes institucionalizados. La muestra estuvo conformada por tres participantes, varones, de edades entre 13 y 16 años. El instrumento empleado en el pre y post test, fue el Cuestionario de Resiliencia (fuerza y seguridad personal) de González Arratia et al. (2008), el cual consta de 30 reactivos. El programa de intervención constó de 20 sesiones de duración aproximada de 45 minutos. Los resultados interpretados de manera individual indican que los niveles de resiliencia aumentaron después de la intervención en todos los factores, no obstante, el aumento de la resiliencia no fue estadísticamente significativo. Se discuten los resultados en función del tamaño de la muestra; no se puede concluir que la terapia de juego Gestalt contribuye en el fortalecimiento de la capacidad de resiliencia para esta muestra de adolescentes.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherConsorcio de Universidades Mexicanas A.C.es-ES
dc.relationhttps://psicumex.unison.mx/index.php/psicumex/article/view/264/211-
dc.sourcePsicumex; Vol. 7 No. 1 (2017): PSICUMEX Journal; 70-79en-US
dc.sourcePsicumex; Vol. 7 Núm. 1 (2017): Revista PSICUMEX Revista Semestral Enero - Junio 2017; 70-79es-ES
dc.source2007-5936-
dc.subjectclinical case studyen-US
dc.subjectresilienceen-US
dc.subjectadolescentsen-US
dc.subjectinstitutionalizationen-US
dc.subjectGestalten-US
dc.subjectestudio de caso clínicoes-ES
dc.subjectresilienciaes-ES
dc.subjectadolescenteses-ES
dc.subjectinstitucionalizaciónes-ES
dc.subjectGestaltes-ES
dc.titleResilience in institucionalized adolescences. A Gestalt play therapy interventionen-US
dc.titleResiliencia en adolescentes institucionalizados. Intervención con terapia de juego Gestaltes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA PSICUMEX
Show simple item record

Page view(s)

92
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.