Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4878
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dc.creatorAragonés, Juan I.-
dc.creatorCastro, Alejandro D.-
dc.date2016-12-01-
dc.identifierhttps://psicumex.unison.mx/index.php/psicumex/article/view/287-
dc.identifier10.36793/psicumex.v6i2.287-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/4878-
dc.descriptionTattooing is an increasingly frequent custom in western societies. This essay is an analysis of the existing connection between tattoos and several social and personal variables. The sample, comprising 189 people, of whom 65 were men, completed a questionnaire composed, firstly, of scales matching the Big Five personality factors, Need for Uniqueness, Sensation seeking, Self-esteem, Attitudes Toward Tattoos, and of sociodemographic and tattoo-related variables as well. The results show that women acquire tattoos more often than men, that the acquisition of a tattoo is more likely the more tattooed people are present in one’s daily life, and that those adopting a rather left-wing ideology are more inclined to have a tattoo. Moreover, Catholics acquire a significantly lower number of tattoos than atheists or agnostics, and there is a smaller presence of tattooed people in a person’s daily life the higher their educational level is. On the other hand, there is a significant association between having a tattoo and showing a higher score on Openness to experience, Need for Uniqueness, Self-esteem and Attitudes Toward Tattoos.en-US
dc.descriptionTatuarse es una práctica cada vez más frecuente en sociedades occidentales. Este trabajo analiza la relación existente entre el tatuaje y distintas variables de carácter personal y social. La muestra formada por 189 personas, de las cuales 65 eran hombres, cumplimentó un cuestionario compuesto, por un lado, por escalas correspondientes a los “cinco grandes”: la necesidad de unicidad, la búsqueda de sensaciones, la autoestima, las actitudes hacia el tatuaje, y, por otro lado, por variables sociodemográ- ficas y relativas al tatuaje. Los resultados muestran que las mujeres se tatúan más que los varones, que la realización de un tatuaje es más probable cuanto mayor es la presencia de otras personas tatuadas en el ámbito cotidiano, y que se tatúan más aquellos a quienes se atribuye una ideología más de izquierda. Además, los católicos se hacen un número significativamente menor de tatuajes que los ateos o agnósticos y hay una menor presencia de tatuados en el ámbito cotidiano cuanto más elevado es el nivel de estudios. Además, existe una relación significativa de la posesión de un tatuaje con mayores niveles en apertura a la experiencia, necesidad de unicidad, autoestima y actitudes hacia el tatuaje.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherConsorcio de Universidades Mexicanas A.C.es-ES
dc.relationhttps://psicumex.unison.mx/index.php/psicumex/article/view/287/234-
dc.sourcePsicumex; Vol. 6 No. 2 (2016): PSICUMEX Journal; 50-65en-US
dc.sourcePsicumex; Vol. 6 Núm. 2 (2016): Revista PSICUMEX Revista Semestral Julio - Diciembre 2016; 50-65es-ES
dc.source2007-5936-
dc.subjecttattooen-US
dc.subjectindividual differencesen-US
dc.subjectpersonality traitsen-US
dc.subjectsociodemographic variablesen-US
dc.subjecttatuajees-ES
dc.subjectdiferencias individualeses-ES
dc.subjectrasgos de personalidades-ES
dc.subjectvariables sociodemográficases-ES
dc.titleThe tattoo and its relation with personal and social characteristicsen-US
dc.titleEl tatuaje y su relación con características personales y socialeses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA PSICUMEX
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