Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGarcía Moraga, Reyna Elizabeth-
dc.creatorLeón Félix , René Alejandro-
dc.creatorTorres García , Elizabeth-
dc.date2020-01-01-
dc.identifierhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/5529-
dc.descriptionA high-quality higher education system is essential to ensure that graduates contribute effectively to the productive, economic and social development of their environment. To a large extent, research on educational quality is carried out by the relevant authorities: academic satisfaction, knowledge, skills and infrastructure are approached, based on the ideal that has been planned and / or established from the top of the administration and rarely analyzed from the perspective of the students themselves. Regardless, their expectations remain, whether their need for learning was met or not, if the knowledge acquired corresponds to labor requirements, if their skills and attitudes are effective tools for success or heavy obsolete burdens. The research, unlike other studies, is carried out with students who retain their quality as such and considers those who are in the eighth semester of the law degree of the University of Sonora Campus Caborca with two essential characteristics a). They have completed most of the curriculum and b). They carry out the second of three professional practices, in whose space they have implemented the academic assets obtained in the classroom.en-US
dc.descriptionUn sistema de educación superior de alta calidad es imprescindible para garantizar que los egresados contribuyan en forma efectiva al desarrollo productivo, económico y social de su entorno. En gran medida las investigaciones en torno a la calidad educativa son realizados por las autoridades de la materia: se aborda la satisfacción académica, los conocimientos, las habilidades, la infraestructura, a partir del ideal que se ha planeado y/o establecido desde la cúspide de la administración y pocas veces se analiza desde la perspectiva de los propios estudiantes. Al margen quedan las expectativas de estos, si se satisfizo o no su necesidad de aprendizaje, si los conocimientos adquiridos corresponden a las exigencias laborales, si sus aptitudes y actitudes son efectivas herramientas para el éxito o pesadas cargas obsoletas. La investigación, a diferencia de otros estudios, se realiza con estudiantes que conservan su calidad como tales y considera a aquellos que cursan el octavo semestre de la licenciatura en Derecho de la Universidad de Sonora Campus Caborca quienes poseen dos características indispensables a). Han cursado la mayor parte del plan de estudios y b). Realizan la segunda de tres prácticas profesionales, en cuyo espacio han llevado a la práctica los haberes académicos obtenidos en aula.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversida de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/3/4-
dc.rightsDerechos de autor 2020 INVURNUSes-ES
dc.sourceINVURNUS; Vol. 15 No. 1 (Enero-Abril) 2020; 7-12es-ES
dc.source2007-6185-
dc.source2007-5421-
dc.subjectPercepción de la calidades-ES
dc.subjectcalidad educativaes-ES
dc.subjectsatisfacción del estudiantees-ES
dc.subjectPerception of qualityen-US
dc.subjecteducational qualityen-US
dc.subjectstudent satisfactionen-US
dc.titlePerception of learning according to eighth semester students of the Law degree of the University of Sonora Campus Caborca Case studyen-US
dc.titlePercepción del aprendizaje según estudiantes de octavo semestre de la licenciatura en Derecho de la Universidad de Sonora Campus Caborca Estudio de casoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA INVURNUS
Show simple item record

Page view(s)

76
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.