Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5710
Title: Relevant cost learning topics in students at a public university
Temas relevantes de aprendizaje del área de costos en los estudiantes de una universidad pública
Keywords: Costos
Universidad Pública
Aprendizaje
Costs
Public University
Learning
Publisher: Universidad de Sonora
Description: Currently in Mexico, as in many parts of the world, surprising changes are taking place in the financial, economic, among others, which affect both companies and individuals. The challenge of the organizations is to find that cost system that is viable and appropriate for the company, focusing it on reducing costs, increasing revenues, as well as production, providing managers, senior managers, management for the correct take of duly supported decisions, managing to compete in national and international markets. Therefore, the general objective of this research was to know what were the most relevant learning topics in the area of costs of public university students, for this purpose a quantitative investigation was conducted with a questionnaire to 11 groups of 5 students with the intention of knowing the level of knowledge that is had in the area of costs, which resulted in a low level in the knowledge of costs on the part of the sample, suggesting therefore to develop necessary strategies to imp rove the level of knowledge of the students to in order to improve the performance of the organization, and thereby support its development with new forms of work.
En la actualidad en México, como en diversas partes del mundo, se están dando cambios sorprendentes en los ámbitos financieros, económicos, entre otros, que afectan tanto a las empresas y a los individuos. El reto de las organizaciones es encontrar aquel sistema de costos que se viable y apropiado para la empresa, enfocándolo a la reducción de costos, aumento de ingresos, así como de producción, brindándole a los directivos, mandos altos, la gerencia para la correcta toma de decisiones debidamente sustentadas, logrando competir en los mercados nacionales e internacionales. Por lo anterior el objetivo general de la presente investigación fue conocer cuáles fueron los temas más relevantes de aprendizaje del área de costos de los estudiantes de universidad pública, para ello se realizó una investigación cuantitativa con un  cuestionario a 11 grupos de 5 alumnos con la intención de conocer el nivel de conocimiento que se tiene en el área de costos, lo cual dio como resultado un nivel bajo en el conocimiento de costos por parte de la muestra, sugiriendo por tanto desarrollar estrategias necesarias para mejorar el nivel de conocimiento de los alumnos a fin de mejorar el desempeño de la organización, y con ello apoyar al desarrollo de la misma con nuevas formas de trabajo.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5710
Other Identifiers: https://trascender.unison.mx/index.php/trascender/article/view/64
10.36791/tcg.v11i0.64
Appears in Collections:REVISTA TRASCENDER, CONTABILIDAD Y GESTIÓN

Show full item record

Page view(s)

164
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.