Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/6058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRomán Fuentes, Juan Carlos-
dc.creatorGordillo Martínez, Ángel Esteban-
dc.creatorFranco Gurría, Rafael Timoteo-
dc.date2019-06-10-
dc.identifierhttps://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/6058-
dc.descriptionEven when the causes of the problems of lag and poor school performance are varied; this contribution coincides with those who argue that in the case of university education, having inappropriate study habits is one of the main reasons for school failure; hence, to make a diagnosis regarding the habits acquired by students who aspire to pursue a degree within the university, should constitute a reference to implement strategies that facilitate the development of learning and even allocate important spaces in the curricular redesign processes that allow attend to the areas of opportunity that are detected with those who are joining higher education for the first time; with this consideration, a diagnosis is presented on study habits with which students enter the first semester to pursue the Bachelor’s degrees in Administration and Accounting, taught at the University of Chiapas; built from the test application, integrated with 39 dichotomous response reagents, where eight variables are measured, applied to a universe of 717 students; the results show acceptable habits: attitude towards study, study techniques, test preparation and physiological status; in contrast, the areas of opportunity in both degrees are: reading, time distribution; physical environment and concentration.en-US
dc.descriptionAun cuando las causas de los problemas de rezago y deficiente rendimiento escolar son variadas; esta aportación coincide con quienes sostienen que tratándose de educación universitaria, contar con inapropiados hábitos de estudio figura como una de las razones principales del fracaso escolar; de ahí que, realizar un diagnóstico respecto a los hábitos adquiridos por estudiantes que aspiran a cursar una licenciatura dentro de la universidad, debiera constituir referente para implementar estrategias que faciliten el desarrollo del aprendizaje e incluso destinarle espacios importantes en los procesos de rediseño curricular que permitan atender las áreas de oportunidad que se detecten con quienes se incorporan por primera vez a la educación superior; con esta consideración, se presenta diagnóstico sobre hábitos de estudio con que ingresan alumnos del primer semestre para cursar las licenciaturas en Administración y Contaduría, impartidas en la Universidad Autónoma de Chiapas; construido a partir de la aplicación de test, integrado con 39 reactivos de respuesta dicotómica, en donde se miden ocho variables, aplicado a universo de 717 estudiantes; los resultados muestran como aceptables los hábitos: actitud hacia el estudio, técnicas de estudio, preparación de pruebas y estado fisiológico; en contraste las áreas de oportunidad en ambas licenciaturas son: lectura, distribución del tiempo; ambiente físico y concentración.es-ES
dc.publisherRevista Vértice Universitarioes-ES
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Vértice Universitarioes-ES
dc.sourceRevista Vértice Universitario ; Núm. 82 (Abril-Junio) 2019; 12-24es-ES
dc.source2007-1388-
dc.subjectHábitos de estudioes-ES
dc.subjectestudiantes de nuevo ingresoes-ES
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectStudy habitsen-US
dc.subjectnew student in collegeen-US
dc.subjecthigher educationen-US
dc.titleNew Student in University and the Challenge of Study Habitsen-US
dc.titleUniversitarios de nuevo ingreso y el reto de los hábitos de estudioes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA VÉRTICE UNIVERSITARIO
Show simple item record

Page view(s)

130
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.