Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/6076
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dc.creatorAguilar Quintana, David-
dc.creatorVelarde Mendívil, Alma Teresita-
dc.creatorCamarena Gómez, Dena María Jesús-
dc.date2021-04-01-
dc.identifierhttps://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/29-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/6076-
dc.descriptionChanges in the life styles of the population, motivated by the development of the media, the incorporation of women into the workplace, the increase in world trade, among others, have influenced the population’s food consumption and given pattern of increasing pre-cooked foods. Among the products that have seen growth are ready-to-eat soups. Considering the market potential of these products, a regional company from Sonora created a ready-to-eat soup that combines tradition and innovation. The objective is to identify the acceptance that a traditional Sonoran food with innovation such as the “Ready-to-eat casserole” has in the distribution channel, a cross-sectional mixed investigation was carried out, where by observing and taking data in commercial establishments, It was identified that the recipes that highlight the emblematic elements of regional cuisine have not reached the shelves of large surfaces. There is a growth potential for traditional soups with innovation, however, it is necessary to emphasize aspects of speed in preparation, the symbolisms associated with tradition and identity, as well as a competitive price.en-US
dc.descriptionLos cambios en los estilos de vida de la población, motivados por el desarrollo de los medios de comunicación, la incorporación de la mujer al ámbito laboral, el incremento del comercio mundial, entre otros, han influido en el consumo alimentario de la población y dado pauta al aumento de alimentos pre-cocinados. Entre los productos que ha experimentado un crecimiento, son las sopas listas para consumir. Considerando el potencial de mercado de estos productos, una empresa regional sonorense, generó una sopa lista para consumir donde se combina la tradición y la innovación. El objetivo es identificar la aceptación que tiene en el canal de distribución un alimento tradicional sonorense con innovación como la “Cazuela lista para consumir”, se realizó una investigación mixta de corte transversal, donde mediante la observación y toma de datos en los establecimientos comerciales, se identificó que las recetas que resaltan los elementos emblemáticos de la cocina regional no han llegado a los lineales de las grandes superficies. Existe un potencial de crecimiento para las sopas tradicionales con innovación, no obstante, es necesario enfatizar aspectos de rapidez en la elaboración, los simbolismos asociados a la tradición e identidad, así como un precio competitivo.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherRevista Vértice Universitarioes-ES
dc.relationhttps://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/29/29-
dc.rightsDerechos de autor 2021 Revista Vértice Universitarioes-ES
dc.sourceRevista Vértice Universitario ; Núm. 90 (Abril-Junio) 2021es-ES
dc.source2007-1388-
dc.subjectComercializaciónes-ES
dc.subjectAlimentos tradicionaleses-ES
dc.subjectInnovaciónes-ES
dc.subjectCommercializationen-US
dc.subjectTraditional foodsen-US
dc.subjectInnovationen-US
dc.titleCommercial distribution of a traditional soup with innovationen-US
dc.titleDistribución comercial de una sopa tradicional con innovaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA VÉRTICE UNIVERSITARIO
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