Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5541
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dc.creatorMiranda Cruz , Ana María-
dc.creatorCamarena Gómez, Dena Ma. Jesús-
dc.creatorSalgado Beltrán, Lizbeth-
dc.date2019-05-01-
dc.identifierhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/5541-
dc.descriptionThe globalization has allowed a higher commercial and information interconnection, in addition to the adoption of new social structures that affect people’s habits and lifestyles. From the nourishment perspective, the consumption patterns show a trend towards the demand for the fast food products. In the particular case of Sonora, the traditional diet has been built on regional dishes and highly nutritious; nevertheless, in light of a new environment the demand is modified, leading entrepreneurs to adapt in order to satisfy this demanding market. The purpose of this research is to identify the knowledge that consumers have about a traditional product such as “cazuela”, and also the acceptance it has if it is marketed in a format with innovation, such as instant soup or a ready to consume. The results show a receptive attitude towards a more practical product but that maintains traditional elements in its elaboration.en-US
dc.descriptionLa globalización ha permitido una mayor interconexión comercial y de información, además de la adopción de nuevas estructuras sociales que inciden en los hábitos y estilos de vida de las personas. Desde la perspectiva de la alimentación, los patrones de consumo muestran una tendencia hacia la demanda de productos de rápida preparación. En el caso particular de Sonora, la dieta tradicional se ha forjado con platillos regionales y altamente nutritivos, sin embargo, ante un nuevo entorno la demanda se modifica llevando a los empresarios a adaptarse para satisfacer las necesidades del mercado. Esta investigación busca identificar el conocimiento que tienen los consumidores sobre un producto tradicional como la cazuela, y la aceptación que tiene si se comercializa en un formato con innovación, como la sopa instantánea o lista para consumir. Los resultados muestran una actitud receptiva hacia un producto más práctico pero que mantenga elementos tradicionales en su elaboración.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversida de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://invurnus.unison.mx/index.php/INVURNUS/article/view/15/16-
dc.rightsDerechos de autor 2019 INVURNUSes-ES
dc.sourceINVURNUS; Vol. 14 No. 2 (Mayo-Agosto) 2019; 29-35es-ES
dc.source2007-6185-
dc.source2007-5421-
dc.subjectalimento tradicionales-ES
dc.subjectproductos regionaleses-ES
dc.subjectcomportamiento del consumidores-ES
dc.subjecttraditional fooden-US
dc.subjectregional productsen-US
dc.subjectconsumer behavioren-US
dc.titleSonoran “cazuela”: among tradition and innovationen-US
dc.titleCazuela sonorense: entre la tradición y la innovaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:REVISTA INVURNUS
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