Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5747
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGUERRA FÉLIX, AURELIO IVÁN-
dc.date2016-02-05-
dc.identifierhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/28-
dc.identifier10.36799/el.v1i1.28-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/5747-
dc.descriptionRTTP (reacting to the past) is a role-play based learning model. This model or system has been successfully implemented in various North American universities. According to print and video testimonials, this method has proved to be very useful in helping students learn history and develop other capabilities through engagement with the main ideas and actions of the past. In this essay I present an adaptation of this model to the teaching of literature. During the month of October 2014, the model was applied to the study of Medieval Spanish Literature in a game dealing with Alfonso X and his ambitions of becoming Holy Roman Emperor. This text explains RTTP briefly and then proceeds to discuss some of the attributes of this model. It includes a description of our activity termed 'The deed of empire: game of thrones' with reflections on the results obtained. I also include proposals for further adaptation of this model in the teaching of literature.en-US
dc.descriptionEl RTTP (reacting to the past por sus siglas en inglés) es un modelo o sistema de enseñanza-aprendizaje que se basa en los juegos de roles. Este modelo o sistema ha sido empleado por decenas de profesores en diversas universidades norteamericanas con considerable éxito, según los testimonios que se encuentran disponibles en libros y videos en internet. En este trabajo me propongo exponer la adaptación de este modelo para la enseñanza de la literatura, tomando como caso la aplicación que se realizó de un juego original siguiendo este sistema en la materia de literatura española medieval (Literatura Española I) en la Licenciatura en Literaturas Hispánicas de la Universidad de Sonora durante el mes de octubre del 2014. En este trabajo se explica en qué consiste el RTTP, cuáles son sus atributos, en qué consistió la actividad del Juego de tronos, qué resultados se obtuvieron, así como una conclusión en la que se proponen nuevas rutas para su aplicación en los estudios literarios.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/28/20-
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 No. 1 (2016); 179-199en-US
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 Núm. 1 (2016); 179-199es-ES
dc.source2448-5942-
dc.subjectRTTPes-ES
dc.subjectjuegos de roleses-ES
dc.subjectexperiencias didácticases-ES
dc.subjectdidáctica de la literatura española medievales-ES
dc.subjectJuego de tronoses-ES
dc.subjectReacting to the pasten-US
dc.subjectRole-playing gameen-US
dc.subjectdidactic experiencesen-US
dc.subjectdidactics of Medieval Spanish Literatureen-US
dc.subjectGame of Thrones.en-US
dc.titleGame of Thrones: Adapting the RTTP Model to the Teaching of Literature: Game of Thrones: Adapting the RTTP Model to the Teaching of Literatureen-US
dc.titleJuego de tronos: adaptación del modelo RTTP (reacting to the past) para la enseñanza de la literatura: Game of Thrones: Adapting the RTTP Model to the Teaching of Literaturees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículos de investigaciónes-ES
Appears in Collections:ESTUDIOS λAMBDA. TEORÍA Y PRÁCTICA DE LA DIDÁCTICA EN LENGUA Y LITERATURA
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.