Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCorral Rodríguez, Fortino-
dc.date2021-01-04-
dc.identifierhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/112-
dc.identifier10.36799/el.v6i1.112-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/5777-
dc.descriptionTexts compiled in Río sin riveras (River with no Banks), by Francisco González, expose an uplifting encounter between pedagogy and literature. Both proper life and university spirit weave aesthetic and ludic ways into stories, essays and poems that make up this unit. The book constitutes a digest, diverse genre selected by its own author, from the distinct areas in which he has explored: academic research, teaching, polemics, creativity, humor. In all these aspects it is perceived a provocateur that tries to remove established schemes of sensibility and thought.en-US
dc.descriptionLos textos que reúne el libro Río sin riberas, de Francisco González, revelan un encuentro virtuoso entre pedagogía y literatura. Vida propia y espíritu universitario se entrelazan lúdica y estéticamente en los relatos, ensayos y poemas que integran este conjunto. El libro constituye una selección, realizada por el propio autor, de los distintos terrenos en que ha incursionado: la investigación académica, la docencia, la polémica, la creatividad, el humor. En todo ello se percibe un espíritu provocador que busca remover esquemas de sensibilidad y pensamiento.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/xml-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/112/89-
dc.relationhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/112/96-
dc.rightsDerechos de autor 2021 Fortino Corral Rodríguezes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 6 No. 1 (2021); 31-38en-US
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 6 Núm. 1 (2021); 31-38es-ES
dc.source2448-5942-
dc.subjectpedagogíaes-ES
dc.subjectsingularizaciónes-ES
dc.subjectbiografíaes-ES
dc.subjectcreatividades-ES
dc.subjectpedagogyen-US
dc.subjectsingularityen-US
dc.subjectbiographyen-US
dc.subjectcreativityen-US
dc.titleLiterature: art of educating and miseducating with words: Literatura: arte de educar y maleducar con la palabraen-US
dc.titleLiteratura: arte de educar y maleducar con la palabra: Literature: art of educating and miseducating with wordses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typetexten-US
dc.typeReseñas o recensioneses-ES
dc.typetextoes-ES
Appears in Collections:ESTUDIOS λAMBDA. TEORÍA Y PRÁCTICA DE LA DIDÁCTICA EN LENGUA Y LITERATURA
Show simple item record

Page view(s)

132
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.