Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4731
Title: Conveniencia de que los Planes Universitarios de Desarrollo Institucional prioricen la formación pedagógica del docente jurídico-social universitario acorde a su modelo educativo
Keywords: Higher education
student-centred learning
teachers guides
Educación superior
aprendizaje centrado en el estudiante
profesores guías
Modelo educativo
Publisher: UNIVERSIDAD DE SONORA
Description: Higher education institutions according to their institutional development plans should implement pedagogical training programs according with adopted systems of teaching-learning highlight in student-centred learning, in order to respond to the demands of today's society training of committed, competent, responsible citizens. Which is viable from a new conception of the teacher as a person who accompanies the student in the process of construction of knowledge, attitudes and values, which assumes new functions that are expressed as a guide for obtaining information and the learning process of students and which are summarized in its condition of educational model capable of impacting the moral and professional development of its students.
Las instituciones de educación superior acorde a sus Planes de Desarrollo Institucional deben implementar programas de formación pedagógica afines a los sistemas adoptados de enseñanza- aprendizaje centrados en el estudiante, a fin de responder a las demandas de la sociedad actual de formación de ciudadanos responsables, competentes y comprometidos. Lo cual es viable desde una nueva concepción del docente como persona que acompaña al estudiante en el proceso de construcción de conocimientos, actitudes y valores, en el que asume nuevas funciones que se expresan en su condición de guía de la obtención de información y del proceso de aprendizaje y que se resumen en su condición de modelo educativo capaz de impactar el desarrollo moral y profesional de sus estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12984/4731
Other Identifiers: https://biolex.unison.mx/index.php/biolex_unison_mx/article/view/109
10.36796/biolex.v6i0.109
Appears in Collections:REVISTA BIOLEX REVISTA JURÍDICA DEL DEPARTAMENTO DE DERECHO

Show full item record

Page view(s)

80
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.