Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12984/5750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFLORES MONROY, MARÍA DOLORES-
dc.date2016-02-05-
dc.identifierhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/34-
dc.identifier10.36799/el.v1i1.34-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12984/5750-
dc.descriptionThe present paper expounds a didactic experience in the devising of a learning design applied to fifty high school students with parents’ involvement during a whole semester. Such experience consisted in asking the students to make up the composition of a simple and short narrative. Methodology, qualitative and interpretative, was about the writing of an anecdote which was lately considered as the base for transforming it later as a fable, having as co-writers mom and dad. The results, optimistic and hopeful, show that the adolescent high school student can improve his writing when his/her parents’ help is included as support.en-US
dc.descriptionEl presente artículo expone una experiencia didáctica consistente en la ideación de un diseño de aprendizaje aplicado a cincuenta estudiantes preparatorianos, con la involucración de los padres y con una duración de un semestre. Tal experiencia consistió en la redacción de una narración sencilla y breve. La metodología cualitativo-interpretativa consistió en la redacción de una anécdota que posteriormente sirvió de base para redactar una fábula, teniendo como co-autores a papá y mamá. Los resultados esperanzadores y optimistas se reducen a demostrar que el alumno de bachillerato puede mejorar su redacción si se incluye como apoyo de aprendizaje el apoyo de sus padres.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/34/24-
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 No. 1 (2016); 235-244en-US
dc.sourceEstudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 Núm. 1 (2016); 235-244es-ES
dc.source2448-5942-
dc.subjectExperiencia didácticaes-ES
dc.subjectparticipación de padreses-ES
dc.subjecttrabajo compartidoes-ES
dc.subjectemoción con sinergia.es-ES
dc.subjectDidactic experienceen-US
dc.subjectparents’ participationen-US
dc.subjectteam worken-US
dc.subjectemotion with synergyen-US
dc.titleLiterary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Studentsen-US
dc.titleExperiencias literarias que propician una sinergia emotiva entre padres y alumnos: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Studentses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeExperiencias didácticases-ES
Appears in Collections:ESTUDIOS λAMBDA. TEORÍA Y PRÁCTICA DE LA DIDÁCTICA EN LENGUA Y LITERATURA
Show simple item record

Page view(s)

136
checked on Jun 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.